lördag 10 juli 2010

Kort sagt

I korta ordalag kan jag säga följande - Österlen är fantastiskt! Vackert, till att börja med. Sen kommer havet. Sanden är mjukmjuk. Len, faktiskt. Vi är i Skillinge och det är en trevlig liten by.

Åkte hit via Ystad som borde byta namn till Mystad. Väldigt rart ställe. Malmö däremot. Hm. Tyckte instinktivt illa om staden. Hade till viss del att göra me Ps dumsnåla tvångstankar om att parkera långt åt helvete för att spara ganska exakt 16 kronor. Fast inte bara det. Jag gillar inte Malmö. Ska inte dit igen.

Men hit vill jag mer! Skillinge, Skillinge. Varför on earth ska man till andra länder när man kan vara här?

I kväll har vi bokat bord på Cimbris där de har en storbildsskärm som vi kan kolla fotboll på. Bra! Hade gärna ätit på Bykrogen i Brantevik, men det var lite väl dyrt. En annan gång hoppas jag ... Menyn var fantastisk!

Har ju inte nämnt Köpenhamn alls. Ja. Dit kan man ju åka om man nödvändigtvis ska åka utomlands :) Vilken stad!

Så - hittills har allt utom missfostret Malmö varit till stor, mycket stor, belåtenhet. Halmstad (åt på Salt på Tylösand. Wow!)! Köpenhamn (med omnejd måste man väl säga om man räknar in Humlebaek där ju Louisiana ligger. Köpte ju en massa kläder på Masai också! På REA!!!)! Malmblä. Och nu Skillinge! Har badat i havet. De är kallt. Det gör inget!

I morgon drar vi vidare till Småland igen. Ser fram emot det! Ingifta fastern fyller år och jag har köpt små grejer längs vägen. Ska bli trevligt att träffa kusinerna också.

Häpp!

Inga kommentarer: